top of page
Kinderen in School

Over ons

Toegewijd aan ontwikkeling

Bij De Paradijsvogel krijgen leerlingen zoveel meer dan gewoon onderwijs.


Wij overtreffen de leerresultaten van andere scholen en dat ook vanuit een “nieuwetijds” concept. Wij leiden kinderen op naar zichzelf, 100% zichzelf. Een veilige plek waar fouten maken mag. Een omgeving waar fouten maken niet gelijk staat aan falen, maar waar fouten interessante leermomenten zijn. Waarvoor je uitgenodigd en uitgedaagd wordt om het toch nog eens te proberen. Moed te vinden om aan te kijken wat er anders kan. Jezelf uitgenodigd voelen om gewoon door te gaan of een nieuwe poging te ondernemen. Om hulp te vragen als het even niet lukt, of om te kijken hoe iemand anders omgaat met wat er te doen is.
Leren leren, blijvend leren. Vallen, opstaan en nog eens.

 

Onderwijs & School

We maken onderscheid tussen onze onderwijsmethodiek (Algarve Onderwijs) en onze school (De Paradijsvogel) als organisatie. We nemen je mee...

Ons onderwijs
 
autonoom leren

We zien de leerling als eigenaar van de eigen ontwikkeling en worden als school daarmee een facilitator, een dienstverlener. Hoe kunnen we als school, als docent, met ons onderwijs aansluiten bij de behoeften van het kind en tegelijkertijd een basis curriculum verzorgen dat ook nog eens voldoet aan de Nederlandse standaard?

avontuurlijk speels

Een plek om samen te ontdekken, om te leren met en van elkaar, een plek om vooral te ontdekken hoe veel plezier je halen kunt uit leren. Want eigenlijk is leren niets anders dan een mix van ontdekken, experimenteren en toepassen in een stimulerende omgeving waarin je jezelf mag zijn. Daarom gaan we elke middag op expeditie, waarin we opgedane hoofdelijk kennis langs de beleving van het hart met de handen in de wereld toepassen.

growth mindset (onderwijs gerelateerd)

We zien leren als een attitude, een houding. Een fout is een goede poging, en zien wij als uitnodiging om het toch nog eens te proberen. Een uitnodiging om moed te vinden om aan te kijken wat er anders kan. Om hulp te vragen als het even niet lukt, of om te kijken hoe iemand anders omgaat met wat er te doen is.

meerdere perspectieven

Hoe kennis wijsheid wordt? Door een kind te laten spelen met kennis, door een kind zelf initiatief te laten nemen binnen kennisverwerving, door een kind ruimte te gunnen om eigen-wijsheid op te doen.

Ieder op z'n eigen manier.

Onze school
 
community driven

We verwelkomen je kind(eren) en hun familie, jou als ouder, graag in onze groeiende onderwijscommunity. It takes a village to raise a child, toch? Datzelfde geldt binnen onze school. Kinderen en hun ouders rekenen op ons en wij waarderen elke vorm van inbreng enorm. Klassenouder, ouderraad, begeleider van de leerlingenraad, luizenmoeder - of vader, workshopbegeleider, kampouder of activiteitenpap/mam? Of misschien heb je enkel tijd en zin om iets te bakken, of een keer iemand op te halen/ weg te brengen. All is good. We doen het samen, met elkaar, voor elkaar. Want dat is wie we zijn. Samen maken we van een doorsnee lesinstituut een fantastische school, een echte onderwijscommunity.

lef & growth mindset (organisatiegerelateerd)

Onze school is ontstaan uit de wens om het anders te doen. We laten oeverloos repeteren en memoriseren los. We maken ons vrij van "omdat het altijd zo gegaan is". Zelf nadenken, vragen stellen, elkaar opzoeken, komen tot een ambitieus plan en gezamenlijk de schouders er onder zetten.

Met die mindset is de school gestart en wordt de organisatie gevoed. Is dat niet wat rebels en een tikkeltje eigenwijs? Dat klopt.

Kinderen op basketbalplein

Onze missie

Toegepast leerplezier voor elk kind!

Onze droom is kinderen opleiden tot zelfbewuste individuen met rotsvast vertrouwen in mogelijkheden, zichzelf en de community waaraan ze verbonden zijn. Kinderen, die als het er echt op aankomt, met hun hart durven te kiezen voor verbinding en uitreiken naar anderen.

ParadijsvogelPoëzie

Onze filosofie

Een hart voor ontwikkeling op eigen wijze

Bij De Paradijsvogel, begrijpen we dat elk van onze leerlingen individuele wensen en behoeften heeft. Wij geloven dat leren alleen kan worden bevorderd vanuit een gevoel van afstemming op die wensen en behoeften. Waar zit in een kind in zijn / haar ontwikkeling? Welke leerinteresses heeft het kind nu? Is het toe aan experimenteren of heeft het juist behoefte aan kaders vanuit theorie?

 

Onze unieke aanpak biedt leerlingen een persoonlijk toegespitst pakket van kennis, kunde en ervaring dat hen ondersteunt op hun levenspad, waarheen ze ook uitvliegen.

bottom of page